vrijdag 15 juni 2007

Giovanni: 'Superlatiefst'

Ken je de ideeënleer van Plato, Bruce ?
Goed, dat spaart me een hele uitleg.

Plato, ikzelf, en voorts enkele geheel onbenullige juryleden zijn overeengekomen (per fax weliswaar, want dat draadloos internetten met hierboven staat nog niet op punt) dat jouw Live in Dublin, beste Bruce, beste Springsteen, voortaan als hét idee van een live-concert moet beschouwd worden. Al de andere, en logischerwijze aardsere live-concerten zullen slechts een schaduw van deze originele, in de vormenwereld verblijvende, idee zijn.
Bruce, je mag ons dankbaar zijn.

Of moeten wij jou danken, Bruce ?

Ja, dat lijkt me eerder bij de realiteit aan te sluiten.

Hoe heb je in godsnaam je band samengesteld ? Het lijkt wel een combinatie van een dweilorkest, The Andrew Sisters, The New Orleans Train Jegpapp Jazzband (als die al zou bestaan), gospelkoor Holy God (bestaat wellicht ergens, veel kans daarop in conservatieve Amerikaanse middens), Brassband Midden-Brabant, Rowwen Hèzze, de honky tonk-pianist van die louche nachtclub die ik nooit bezocht,... Maar dan allemaal in hun superlatiefst. Je hebt ze niet van de straat geplukt, hé, die muzikanten ? Daarvoor zijn ze te goed.

Toegegeven, ik was nooit echt een grote fan van jou.
Tot ik vorig jaar jouw Seeger-sessions kocht.
De live-adaptatie daarvan blijkt nu de grootste poprocksensatie te zijn die ik ooit beleefde.

Ik heb heel veel spijt dat ik er niet bij was in Antwerpen, in 2006. Tijdens de tour. Moet dat een feest geweest zijn. M'n krant, die anders altijd heel kritisch is, betitelde het als 'concert van het jaar.'
Goeie krant heb ik.

Verdorie, wat hou ik opeens van je, man !
En... Je beweegt heel mooi op het podium. (Dat was, laat dat onder ons blijven, vooral voor Plato - niet voor niets een Griek - het doorslaggevende argument, ik concentreerde me eerder op muzikale criteria)

Dus wil ik je danken, beste Bruce, in naam van ons genootschap.
De faxkopie van het Getuigschrift opgenomen te zijn in Plato's ideeënwereld, mag je volgende week zaterdag om 14 uur, in aanwezigheid van de verzamelde regionale pers bij mij, in Huivelde komen ophalen. Het zou een grote eer voor ons zijn.

De enige wederdienst, die ons comiteetje vraagt, is een klein huisconcertje.
Els zou graag My Oklahoma home eens horen. Henri, die ik uiteraard uitnodig, Jersey Girl en ikzelf Jesse James.

Drankencentrale Janssens zorgt voor een drankje. Of dacht je misschien dat we onze wereld niet kenden ?

Gegroet !
(Graag bevestiging per kerende)

Geen opmerkingen: