woensdag 23 mei 2007

Giovanni: 'Met Rune naar het circus'

Belofte maakt schuld.
Toen er enkele weken geleden in Namen, helemaal boven op de citadel, een groot circus was neergestreken beloofden we Rune naar het circus te gaan als er eentje onze eigen gemeente aandeed.

Deze week sloeg circus Barones haar tenten op op de Zandberg.
Rune en papa dus met de fiets naar de woensdagnamiddagvoorstelling. We hadden er allebei wel schik in. Rune niet het minst. Zijn ogen blonken al een hele dag.
Eerst namen we een kijkje naar de dieren - de honden, duiven, dromedaris, paarden en pony's, geiten en natuurlijk de Bengaalse tijgers - en kochten ons vervolgens een ticketje.

Wat volgde is heel eenvoudig te beschrijven: Rune zat een uur en drie kwart met open mond te genieten. Ik vermoed dat hij soms vergat te ademen. Eventjes keek hij ongerust toe toen de clown papa mee in de piste wou nemen voor een sambadans. De clown merkte gelukkig al vlug op dat de mama er niet bij was en zocht een ander slachtoffer. De jongleurs, de dompteurs, de dieren en de clowns trokken de onafgebroken aandacht van Rune. En ook papa heeft zich geen seconde verveeld.

Het was een bijzonder fijne namiddag.
Eén om door een ringetje te halen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Verdorie... Ik dacht zelf ook nog te gaan, maar ik vond geen kleine om mij achter te verschuilen. Had ik geweten dat jij ging, hadden we samen eens kunnen dansen.

Giovanni zei

Inderdaad, een gemiste kans... De clown had trouwens nog wat pluimen over.