Deze muziekwerken liggen te bestoffen in mijn kasten, of in het beste geval ergens opgeslagen op een digitale drager. Nog andere speelde ik door een computercrash kwijt, maar kon ik recupereren omdat ze in de bibliotheek van het Luikse conservatorium worden bewaard. Vandaar dat ik me heb voorgenomen om ze via deze blog (zie hieronder) te gaan ontsluiten. Dat verplicht me om alles samen te gaan zoeken en te ordenen. Deze databank zal dus voortdurend worden aangevuld.
Op de werken berust geen auteursrecht meer, ik hoef er zelf ook niets voor, dus ze mogen vrij gebruikt worden. Een vermeldingetje of een uitnodiging voor een concert is natuurlijk altijd sympathiek.
ENG Since graduating in 1996, I have been reconstructing scores from the eighteenth century on an irregular basis, mainly by Jean-Noël Hamal. I did this starting from (in)complete scores or complete or incomplete individual parts. These musical works are gathering dust in my cupboards. That is why I have decided to make them accessible via this blog (see below). The works are no longer subject to copyright, I do not have to pay anything for them myself, so they may be used freely. A mention or an invitation to a concert is of course always nice.
FR Depuis l'obtention de mon diplôme en 1996, j'ai reconstitué des partitions du XVIIIe siècle, principalement de Jean-Noël Hamal. Ces œuvres musicales prennent la poussière dans mes placards. C'est pourquoi j'ai décidé de les rendre accessibles via ce blogue (voir ci-dessous). Les œuvres ne sont plus protégées par le droit d'auteur, elles peuvent donc être utilisées librement. Une mention ou une invitation à un concert est bien sûr toujours agréable.
Giovanni
Jean-Noël Hamal (1709-1778)
🎵 Requiem in c MDS35
Voor koor en orkest, en soli (sopraan en twee bassen)
Score en individuele partijen | (gva), 2012-2013, 121 p.
Achtergrond: Het uilenveld: Bij de reconstructie van het Requiem in c van Jean-Noël Hamal
Voor koor en orkest, en soli: Judith (sopraan), Abra (sopraan), tenor en bas
Uitgevoerd in de Saint-Jacques te Luik op 26 november 2005 (foto) en later ook in de kathedraal van Zadar, Kroatië.
g🎵 Opera 'Li voyèdge di Tchofontinne' (1757) MDS184Voor, koor, orkest en solig
Aria 'O louk cès peus' | score | (gva), s.d., 12 p.
Cramignon 'Vendrions brebis' | score | (gva), s.d., 34 p.
g
EERSTE BEDRIJF
Personages | (gva), 1996, 1 p.
Libretto | (gva), 1996, 6 p.
Openingskoor 'K'a nos woisenne Aili?' | score | (gva), 1996, 27 p.
Recitatief en aria 'Oh, ki d'vairege?' | score | (gva), 1996, 10 p.
Recitatief en aria 'On Ligeoi ki s' égage' | recitatief | score | (gva), 1995, 14 p.
Recitatief en aria 'Vas 'ès, solaye' | score | (gva), 1996, 10 p.
Recitatief en duet 'Ah! Gi nell polève kreure' | score | (gva), 1996, 12 p.
🎵 Opera 'Les Ypoconte' (1758) MDS187
Voor koor, orkest en solig
🎵 Ouverture da camera a quattro in D (1744) MDS188.1
🎵 Cantabile sotto voce uit Symphonie in D MDS190
viool 1 en 2 | b.c. | (gva), s.d., 6 p.
🎵 Ouverture in C (1747) MDS192
Met dwarsfluit
Score | (gva), 1996, 8 p.
Score | (gva), 1996, 12 p.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten