vrijdag 19 januari 2007

Els: 'Aftellen'

Nog een paar dagjes tot de bevalling.
Spannend!
In tegenstelling tot bij Rune ben ik nu echt wel laat met de voorbereidingen. Bij Rune stond de wieg al klaar in mijn zevende maand, was mijn koffer al vroeger gepakt, lag de geboortelijst al een poos klaar….
Nu, bij onze tweede kabouter gaat alles veel trager, rustger. De geboortekaartjes werden net voor de feestdagen besteld, de geboortegeschenkjes zijn sinds vorige week klaar.

De zwangerschap is nu weer even wonderlijk, dat wel, en ik geniet er enorm van, maar toch is het anders. Relaxter, hoewel Vannie waarschijnlijk vindt dat ik redelijk druk doe over alles wat er nog moet gebeuren… Zo ben ik nu eenmaal.

Rune die blijft er nog het rustigst bij. Hij weet wel dat er een baby op komst is en dat mama haar buik dik is. Hij heeft beloofd dat ‘baby met zijn speelgoed mag spelen’ en dat ‘hij er lief tegen zal zijn’. Eens de baby er is wil hij helpen met baden, verluieren en eten geven (maar dat zal moeilijk gaan vrees ik).
Rune heeft het momenteel vooral druk met naar school gaan, en met zijn trein spelen en zo.

Ik ben echt wel benieuwd naar onze nieuwe spruit, en naar de reactie van Rune als dat kindje effectief in mijn armen ligt bij de voeding. Zal hij echt niet jaloers zijn, zal hij zich niet achteruitgestoken voelen ?

En zeker niet onbelangrijk, zullen mijn twee mannen het een hele week samen overleven tijdens mijn verblijf in de kraamafdeling ?

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Giovanni zijn kookkunsten kennend, zullen ze het wel overleven. Allez, niet dat ik het al geproefd heb, maar ik heb er al grootse verhalen over gehoord. Leve de moderne man!


Keunink

Giovanni zei

Is dat een sollicitatie om eens te komen eten, Keunink ?
'k Zal er eens over nadenken.

G!o

Anoniem zei

Els, Gio, Rune,

toffe blog, we volgen het op de voet.
want we willen wel eens weten, wordt het 1 - 3 of 2 - 2???

Annie & Willy

Anoniem zei

Dat is geen sollicitatie, maar denk er toch maar eens over na... ;-)